Estàs a: >

Sessions

Dimecres 25 d´abril. Sessió 1: Els ODS i el compromís ciutadà amb el desenvolupament

Aquesta sessió està orientada al coneixement i familiarització amb l´Agenda 2030, amb especial atenció al compromís ciutadà i a la legitimació del document. S´observaran també les veus crítiques d´analistes sobre els ODS. La sessió busca en el participant la seua capacitat analítica per a comprendre aquest gran acord internacional de Nacions Unides. Però, sobretot, pretén conscienciar dels reptes i accions personals i comunes on els participants poden actuar i impactar en la seua societat envers les metes de l´Agenda.

Professores: Carment Lloret (16 a 18:30 h.)  i Ana Sales (18:30 a 21 h.)

Lloc: Sala de Postgrau del Departament d´Història de l´Art. Facultat de Geografia i Història. Avda. Blasco Ibáñez, 28. València.

Dimecres 2 de maig. Sessió 2:  L´enfocament basat en Drets Humans

Aquesta sessió ha d´orientar els participants en els Drets Humans, els pactes internacionals i la filosofia o metodologia de treball que implica aquest enfocament, identificant titulars de: drets, responsabilitats i obligacions, enfortint així raons de legitimació sobre la base del Dret Públic Internacional. Hom pretén que el participant puga orientar de manera més constructiva, transformadora i impactant l´entorn on ha decidit realitzar la seua incidència a partir de les accions que personalment o col·lectivament considera que vol emprendre.

Professora: Raquel Vanyó (16 a 19 h.)

Lloc: Saló de graus de la Facultat de Geografia i Història. Avda. Blasco Ibáñez, 28. València.

Dimecres 2 de maig. Sessió 2:  Processos socials de patrimonialització

La sessió busca fer comprendre com a la societat moderna es cultiva, usa, regenera o es crea patrimoni cultural; en què consisteix aquest procés d’ús de les restes del passat i formes o experiències socialment enriquidores d’ús de patrimoni. La persona participant ha de poder adquirir la consciència de transformar el seu entorn a partir de referents simbòlics com és el patrimoni cultural que tenim a l’abast en qualsevol de les seues manifestacions. Però sobretot, a partir de la capacitat personal i col·lectiva de "generar" patrimoni al ja existent.

Professor: Albert Moncusí (19 a 21 h.)

No presencial. Sessió 3:  L´enfocament basat en Drets Humans

Professora: Raquel Vanyó.

No presencial. Sessió 3:  Processos socials de patrimonialització

Professor: Albert Moncusí.

No presencial. Sessió 4: Fonts d´informació documental sobre patrimoni cultural i científic de la Universitat i la ciutat de València

La sessió ofereix ferramentes de treball on obtindre informació i documentació relativa a manifestacions científiques i culturals  de la població valenciana i universitària al llarg dels segles. A partir dels interessos investigadors de les persones que hi participen, l’orientador facilitarà referències documentals i bibliogràfiques on augmentar el coneixement sobre allò que l’estudiant comença a seleccionar per a ser integrat en l’itinerari Ciutat-ODS que vol compondre.

Professors: José Martín, Nuria Tabanera i Josep Lluís Barona.

Dimecres 9 de maig. Sessió 5: Patrimoni i ODS (I)

El passat i les cultures són importants per al desenvolupament humà. Aquesta sessió formativa té com a objectiu habilitar als participants a identificar en el patrimoni cultural aspectes directament relacionats amb els Objectius i metes de l’Agenda 2030, però sobretot observant com el patrimoni cultural és fruit i pot ser destí dels drets humans de les persones i les comunitats humanes.

Professors: Ximo Revert (16 a 18 h.) i Marisa Vázquez (18:30 a 21 h.)

Lloc: Sala de Postgrau del Departament d´Història de l’Art. Facultat de Geografia i Història. Avda. Blasco Ibáñez, 28. València.

Dimecres 16 de maig. Sessió 6: Patrimoni i ODS (II)

Professors: Marisa Vázquez (16 a 18:30 h.) i Ximo Revert (18:30 a 21 h.)

Lloc: Saló de Graus de la Facultat de Geografia i Història. Avda. Blasco Ibáñez, 28. València.

Dimecres 23 de maig. Sessió 7 : Creació d´itineraris i recursos per a conduir grups (I)

Els continguts de la formació són bàsicament comprendre què és un itinerari, aspectes tècnics i formals a tenir en compte, conèixer recursos i destreses per a elaborar-lo i conduir-lo.

Professor: Ximo Revert (16 a 21 h.)

Lloc: Saló de Graus de la Facultat de Geografia i Història. Avda. Blasco Ibáñez, 28. València.

No presencial. Sessió 8: Creació d´itineraris i recursos per a conduir grups (II)

Professor: Ximo Revert.

No presencial. Sessió 9: Elaboració d´un itinerari

De manera pràctica, no presencial, els participants hauran de crear el seu propi itinerari, incorporant punts d´interés general, però personalitzant la ruta amb punts singulars vinculats a la seua formació i interés acadèmic.

Professors: Eva Carrasco, Noelia Giner i Ximo Revert.

Dimecres 6 de juny. Sessió 10: Posada en pràctica d´un itinerari

Els participants executaran l´itinerari que han creat de manera pràctica i experimental davant els companys del Taller. Intercanvi d´experiències, afrontant aportacions crítiques de millora per part dels tutors i companys.

Professors: Eva Carrasco, Noelia Giner i Ximo Revert (16 a 21 h.)

Lloc: Saló de Graus de la Facultat de Geografia i Història. Avda. Blasco Ibáñez, 28. València.