El patrimoni i la gestió cultural: noves professions per a les xarxes socials

Inscripció terminada
Informació del curs
Duració10 hores
Dies 18, 19 i 20 de febrer de 2013
Horari18 i 19 de febrer de 16:00 a 20:00 hores, i 20 de febrer de 16:00 a 18:00 hores
Data d'inici18/02/2013
Data fi20/02/2013
Inici inscripció 07/01/2013
Fi inscripció 18/02/2013
LlocAula G-7. Aulari II, c/ Guardia Civil, 23
Total places30
Numero mínim d´alumnes20
Descripció
Aquest curs complementarà la formació en les tecnologies de la informació i la comunicació, fent una introducció senzilla i concreta en les principals possibilitats tecnològiques, aplicades a la difusió del patrimoni i la gestió cultural.
Impartit per
  • Chimo Soler Herreros, Historiador. Membre de la Junta Directiva de la Internet Society Spain (ISOC-es)
  • Jorge Sebastián Lozano, Prof. Departament Història de l´Art (UV)
Taxes de matrícula
  • 25 € - Estudiant UV
  • 25 € - PAS
  • 25 € - PDI
  • 25 € - Amics Antics Alumnes de la Universitat de València
  • 33 € - Públic General
Programa
1. De les Piràmides d´Egipte a la Ciutat de les Ciències. L´impacte del Patrimoni Cultural en Internet
a. Els 10 errors més freqüents en l´acció cultural en la Xarxa.
b. Com mesurar la identitat cultural del Patrimoni.
i. L´audiència potencial d´un monument.
ii. Exemples d´èxit en la conversió.
iii. Context o experiència?
c. Tres casos i els seus factors d´èxit:
i. Web: Els Maies.
ii. Integració de mitjans digitals: MOMA i Thyssen.
iii. Youtube: Artehistoria.

2. L´èxit del recurs cultural 2.0: presència, popularitat, influència, reputació i conversió
a. La multiplicació de les finestres i el mesurament de la presència digital:
i. Buscadors: Bing, Google, Yahoo, Yandex.
ii. Xarxes i mitjans socials: Facebook, Youtube, Wikipedia, Twitter i Flickr.
iii. Xarxes i mitjans nacionals.
b. Popularitat: Alexa, Google Trends, Doubleclick.
c. Influència: Klout, Bit.ly, Hootsuite.
d. Reputació: socialmention.
e. Conversió: analytics."
f. Participació d´usuaris o autoritat?

3. Patrimoni mòbil i vida digital. La gestió de la cultura com a conversació
a. La vida digital i els nous prescriptores. Del boca-orella al ´me gusta´, ´compartir´ i ´retuitear´. Exemples d´esforç social efectiu, treball en col•laboració i objectes comunicatius en les xarxes socials.
b. Nous equips, distints hàbits: els canvis en la narració (linealitat, hipertextualidad; del text a l´audiovisual; geolocalización) i en els suports (smartphones, tablets, ebook)
c. Tendències emergents per la mobilitat: les Applets contra Google i Facebook?

4. En anglés, en xinés o en polonés? Països emergents i xarxes divergents.
a. El mite de l´espanyol als EUA.
b. Els idiomes en caràcters no europeus: Xina, Japó, Món Àrab, Rússia, Coreà.
c. Els tabús, els gustos i els aliats.

5. Web 3.0 menys és més. La productivitat i la sostenibilitat de la nova gestió cultural.
a. Ferramentes de productivitat en la web.
b. El quadre de comandament
Resolució
31 de maig de 2012 del Servei d´Estudiants nº 21192