ARQUITECTURA VIRTUAL Curs 3D Max & il.luminació amb VRay

Inscripció terminada
Informació del curs
Duració40 hores
Dies Del 6 al 17 de juliol 2015
HorariMatins de 10 a 14h
Data d'inici06/07/2015
Data fi17/07/2015
Inici inscripció 25/05/2015
Fi inscripció 30/06/2015
LlocEASD valencia Seu Velluters
Total places15
Numero mínim d´alumnes13
Descripció
El curs forma en l’us professional del motor de render VRay dins de 3D Max, tant per a presentacions fotorrealistes com a conceptuals (concursos, projectes finals de carrera). S´enclouen tres sessions pràctiques que permeten de consolidar els coneixements adquirits durant el curs. També s´ha redissenyat el temari per a maximitzar coneixements i s´han incorporat les últimes novetats del Programari VRay.
Impartit per
  • Ricard Pérez Blasco
Taxes de matrícula
  • 146 € - Estudiant UV
  • 146 € - Estudiants i professors de la EASD València
  • 177 € - Públic General
Requisits
En tractar-se d´un curs de nivell intermedi/avançat es recomana acudir amb uns coneixements previs de l´interfície de 3D Max i Photoshop per a garantir el màxim aprofitament del mateix. No és condició imprescindible però si molt recomanada haver treballat prèviament amb tots dos programes amb nivell d´usuari durant els estudis o en el terreny professional.
A més a més els conceptes clau d´il·luminació, càmera i materials es tracten des de la base per a depurar errors i assentar una metodologia professional de treball amb tots dos programaris.
L´alumne ha de tindre capacitat i sensibilitat per a la maquetació i composició gràfica, coneixements de tipografia i recursos de postproducció en el tractament de les imatges.
Objectius
Allunyat dels cursos convencionals que s´ofereixen en les acadèmies, aquest curs mostra l´alumne el per què de les solucions que es plantegen en la realització d´infografies.

Totes les escenes, així com les passes per a la resolució de les mateixes es troben pre-renderiztades, d´aquest manera es disposa de més temps per a l´anàlisi i el plantejament de solucions alternatives.

L´alumne ha d´entendre els coneixements adquirits i adequar-los per a afrontar qualsevol escena que hom li plantegen.
Volem dotar l´alumne d´una eina útil, fer-lo autònom i no "autòmata", saber el per què de les solucions i poder afrontar amb seguretat un concurs o un projecte real d´arquitectura o interiorisme.

L´objectiu és doble; d´una banda minimitzar el nombre d´hores i d´altra banda maximitzar la quantitat de coneixements. No obstant això i gràcies a l´experiència dels cursos previs, s´han incorporat 2 o 3 pràctiques supervisades per tal de detectar les errades davant del professor i poder fer correccions immediates.

Programa
1. Bloc bàsic
1.1. Programari & Maquinari
- 3D Max 2011/2012/2013/2014 (32 i 64 bits)
- VRay 2.4/2.5/3.0/3.0.08
- S.O. Windows 7 i 8, 32 & 64 Bits.
- Memòria RAM (límits i opcions) - Targeta Gràfica (llegendes urbanes).
- Discos durs HDD vs SSD (recomanacions, advertiments i consells).
- Placa base / ventilació.
- Preus i observacions.

2. Organització, conceptes bàsics i fotografia
2.1. Esquema de treball
- Importar d´Autocad/Revit/SU/Archicad/Solidworks (Sòlids corbs, metodologia, ordenació de capes, opcions d´importació, unitats de treball).
- Espai de treball en 3DMax (Personalització)
2.2. Anàlisi dels rebots de la llum. Què és i com funciona el motor VRay?
2.3. Càmera VRay Physical Cam
- Fotografia i composició (regla dels terços/secció àuria)
- VRay Physical Cam (Propietats i controls)

3. Il·luminació
3.1. Tipus d´emissors de llum (Eines per a il·luminar).
- 3D Max Standard (Free Espot, Target Direct, Omni)
- VRay Light (Plane-Sphere-Dome-Mesh)
- VRay Light IES (Fotomètriques)
- VRay Light Mtl (Direct Light)
- VRay Sun/VRay Sky
- VRay IBL (Image Based Lighting)
- Lluminàries i resolucions
3.2. Ajudants (Light Lister)
3.3. Linear Work Flow (Mètode de treball Lineal - Professional/LWF)
3.4. Metodologia i equilibri lumínic (Test de llums i fotografia)
3.5. Escenaris d´il·luminació (exteriors/interiorspProducte)

Pràctica 1 - il·luminació
4. Materials
4.1. Conceptes bàsics i recursos en Internet.
4.2. Editor de materials “Compact & Slate”.
4.3. Coordenades de mapejat UVW Map Mod
4.4. VRay Mtl (esquemes i exemples).
- Cristall
- Fustes i parquets
- Lacats
- Ceràmics, porcellana
- Líquids i aigua
- Plàstics
- Metalls
- Terra, arena, asfalts
- Paviment, voreres
- Rajola, formigó, blocs
- Opacitat
4.5. VRay Light Mtl
4.6. Enrutar i gestió de biblioteques

Pràctica 2 - Materials
5. Modificadors & Altres
5.1. Modificadors & Efectes VRay
- VRay Proxy
- VRay Fur
- VRay Displacement Mod
- Gespa
- VRay Pano
- VRay Stereo Image
- Foc/espelma
- Hair & Fur (moquetes) (Mod)
- VRay Toon
- VRay Lens Effects
- VRay Environment Fog
- Projector (Standard Espot Light + Projector Map)
- Llum volumètrica (Volume Light 3D Max)
- Tipus de càmera (Ull de Peix)
- Cloth (teixits) (Mod)
- Material by element (Mod)
- Moquetes i catifes
- Terra, arena, asfalts
- Paviment voreres
- Rajola, formigó, blocs
- Opacitat


Pràctica 3 - Modificadors
5.2. Fons i escenaris
5.3. Plugins & Scripts (contingut extra opcional)
- Ivy Generator - RPC (Archvision) - Onyxtree - Scalpelmax (Encebes)
- Batzal Roof Designer - Book Manager - Floor Generator - Hexalattice Generator - Mighty Tiles - Siger VRay Studio Pro - Siger VRay Materials Pro - Sweep + VRay Cam Lister - Greeble - Snow Flow - Blinds - Lego - En-rich Dirt - Pipe Generator
6. Motor VRay (Síntesi)
6.1. Motor baixa qualitat (TEST)
6.2. Motor mitjana qualitat (Anàlisi materials/modificadors i d´altres)
6.3. Motor alta qualitat (Render final)
7. Postproducció
7.1. Resolució, formats i impremta
7.2. Mètode de treball en post-producció
7.3. Treball per capes (utilitats)
- Esquemes
- Capa DIRT o AO (AMBIENT OCCLUSION)
- Capa Wire
- Capa Light/Light Select
- Capa Reflect/Specular
- Capa Z Depth
7.4. Filtres & Efectes en Photoshop CS6
- Frischluft “Glow” - Topaz Labs “Adjust”
- Photowiz “B&W Styler 1.0” - Alien Skin “Bokeh”
- Andromeda - Nik Programari “Color Effex Pro”
- Knoll Light Factory - ePaper PT Lens
- Richard Rosenman “DOF PRO ” - Neat Image “Redueix Noise”
- On One Programari “Genuine Fractals”
- Fusió d´imatges - Vectoritzat “render a cònica”
- Squirlz Water Reflections (animació GIF)

Pràctica 4 - Post - Producció (contingut extra)
Contingut extra, depenent del temps disponible sobre la base del desenvolupament de les classes i el nivell de partida de l´alumnat.