Commedia dell’Arte
Inscripció terminadaInformació del curs
Duració | 24 hores |
---|---|
Dies | 2, 4, 9, 11, 16, 18, 23 i 25 de febrer |
Horari | 17:00 a 20:00 h. |
Data d'inici | 02/02/2016 |
Data fi | 25/02/2016 |
Inici inscripció | 11/01/2016 |
Fi inscripció | 02/02/2016 |
Lloc | Sala Bigues del Centre Cultural La Nau |
Total places | 20 |
Numero mínim d´alumnes | 10 |
Descripció
Aquest monogràfic pretén oferir unes classes en què es donarà a conèixer la Commedia dell’Arte. Amb aquesta finalitat plantejarem les sessions per ajudar els alumnes a:
• Entendre millor el fet dramàtic en aquest codi concret.
• Eixir amb tranquil•litat a un escenari.
• Treballar amb màscares.
• Acostar l’alumne als diferents personatges.
• Trobar la relació sincera entre el cos, la veu i la situació que es representa. La motivació, la confiança i el treball en equip són essencials!
• Familiaritzar l’alumne amb la improvisació a partir d’estructures donades (canovaccio).
Impartit per
- Victoria Mínguez , Professora
- Débora Esteve
Taxes de matrícula
- 60 € - Estudiant UV
- 60 € - Amics Antics Alumnes de la Universitat de València
- 60 € - Públic General
Requisits
* Portar sempre a les sessions roba d’esport còmoda i elàstica, i sabatilles esportives.
* Portar una tovallola i tot el que calga per a mantenir una higiene personal bona per al grup.
* Respectar els horaris.
* Avisar, amb prou temps, alguna de les professores si un dia no es pot assistir a les sessions.
* Portar una tovallola i tot el que calga per a mantenir una higiene personal bona per al grup.
* Respectar els horaris.
* Avisar, amb prou temps, alguna de les professores si un dia no es pot assistir a les sessions.
Programa
• Escalfaments lleugers: Caminarem per l’espai, activarem les articulacions, despertarem l’escolta del grup, posarem els músculs a punt, etc. Importància de l’arrelament i el centre.
• Escalfaments i exercicis vocals: Hem de trobar una veu diferent per a cada personatge: no pot parlar de la mateixa manera un criat que un amo o que un enamorat.
• Treball amb màscares: Com ens fem entendre amb una màscara que tapa quasi tota la cara? Utilitzarem tot el cos per a expressar, amb el suport dels colps de màscara.
• Presentació de personatges: Com caminen, quins són els seus desitjos, què els mou a fer el que fan..., en definitiva com i per què es mou cada personatge.
• Introducció a l’acrobàcia: Tècniques senzilles, en què és molt important no forçar la maquinària (cada u és conscient de les seues possibilitats).
• Improvisació: Els alumnes jugaran per portar una història endavant a partir d’un canovaccio. Han d’intentar aplicar el que han après, escoltar les propostes dels companys, proposar, buscar estratègies, recolzar-se en l’acció, veure quina relació hi ha entre els personatges i buscar un final.
• Escalfaments i exercicis vocals: Hem de trobar una veu diferent per a cada personatge: no pot parlar de la mateixa manera un criat que un amo o que un enamorat.
• Treball amb màscares: Com ens fem entendre amb una màscara que tapa quasi tota la cara? Utilitzarem tot el cos per a expressar, amb el suport dels colps de màscara.
• Presentació de personatges: Com caminen, quins són els seus desitjos, què els mou a fer el que fan..., en definitiva com i per què es mou cada personatge.
• Introducció a l’acrobàcia: Tècniques senzilles, en què és molt important no forçar la maquinària (cada u és conscient de les seues possibilitats).
• Improvisació: Els alumnes jugaran per portar una història endavant a partir d’un canovaccio. Han d’intentar aplicar el que han après, escoltar les propostes dels companys, proposar, buscar estratègies, recolzar-se en l’acció, veure quina relació hi ha entre els personatges i buscar un final.