ARQUITECTURA VIRTUAL Curs 3D Max & il.luminació amb VRay

Inscripció terminada
Informació del curs
Duració40 hores
Dies 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12, 13, 14 i 15 de juliol de 2016
HorariDe 10 a 14h
Data d'inici04/07/2016
Data fi15/07/2016
Inici inscripció 03/06/2016
Fi inscripció 03/07/2016
LlocEASD València, seu Velluters
Total places15
Numero mínim d´alumnes13
Descripció
El curs forma en l´ús professional del motor de render VRay dins de 3D Max i SketchUp, tant per a presentacions fotorrealistes com per a conceptuals (concursos, projectes finals de carrera). S´enfoca amb un sentit pràctic i amè. S´inclouen 3 sessions pràctiques que permeten assentar els coneixements adquirits durant el curs. El temari s´ha redissenyat per maximitzar coneixements i s´han incorporat les últimes novetats del programari VRay. Aquest any, el curs basat en 3D Max & VRay, també ofereix captures, esquemes, recursos diversos i suport durant les sessions pràctiques als alumnes que utilitzen VRay en SketchUp o Rhinoceros (tots dos comparteixen la mateixa interfície de VRay dins de la seua plataforma).
Impartit per
  • Ricard Pérez Blasco
Taxes de matrícula
  • 174,4 € - Estudiant UV
  • 174,4 € - Públic General
  • 174,4 € - Estudiants i professors de la EASD València
Requisits
En tractar-se d´un curs de nivell intermedi/avançat es recomana tindre coneixements previs de la interfície de 3D Max i Photoshop per garantir el màxim aprofitament. No és condició imprescindible però si molt recomanada haver treballat prèviament amb tots dos programes a nivell usuari durant els estudis o en el terreny professional. Igualment els conceptes clau d´il·luminació, càmera i materials, es tracten des de la base per a depurar errors i consolidar les bases d´una metodologia professional de treball en tots dos programaris.
Objectius
Arquitectura Virtual està allunyat dels cursos convencionals que ofereixen les acadèmies; mostra a l´alumne el per què de les solucions que es plantegen en la realització d´infografies.

Totes les escenes, a més dels passos per a la seua resolució, es troben pre-renderitzades, d´aquest manera es disposa de més temps per l´anàlisi i el plantejament de solucions alternatives.

Hom pretén que l´alumne entenga i adeqüe els coneixements adquirits per a enfrontar-se amb èxit a qualsevol escena que se li plantege.
El curs dota l´alumne d´una eina útil, el fa autònom i no "autòmat", l´indueix a saber el per què de les solucions i a poder fer front amb seguretat un concurs o un projecte real d´arquitectura o interiorisme.

L´objectiu és doble; d´una banda minimitzar el nombre d´hores i d´altra banda maximitzar la quantitat de coneixements. No obstant això i amb les experiències en els cursos previs, s´han incorporat 2 o 3 pràctiques supervisades per a detectar possibles errades davant del professor i procedir a la seua immediata correcció.

El perfil inclou també capacitats i sensibilitat en maquetació i composició gràfica, coneixements de tipografia i recursos de postproducció en el tractament de les imatges.
Programa
1. Bloc bàsic
1.1. Programari & maquinari
- 3D Max 2016 (32 i 64 bits)
- VRay 3.3
- S.O. Windows 7, 8 i 10, 32 & 64 Bits.
- Memòria RAM (límits i opcions) - Targeta gràfica (llegendes urbanes).
- Discos durs HDD vs SSD (recomanacions, advertiments i consells).
- Placa base / Ventilació.
- Preus i observacions.


2. Organització, conceptes bàsics i fotografia
2.1. Esquema de treball
- Importar d´Autocad/Revit/EL SEU/Archicad/Solidworks/Rhino (sòlids corbs, metodologia, ordenació de capes, opcions d´importació, unitats de treball).
- Espai de treball en 3DMax (Personalització)
2.2. Anàlisi dels rebots de la llum. Què és i com funciona el motor VRay?
2.3. Càmera VRayPhysicalCam
- Fotografia i composició (regla dels terços/secció àurea)
- VRayPhysicalCam (Propietats i controls)
- Exposure control

3. Il·luminació
3.1. Tipus d´emissors de llum (eines per a il·luminar).
- 3D Max Standard (Free Espot, Target Direct, Omni)
- VRay Light (Plane-Sphere-Dome-Mesh)
- VRay Light IES (Fotomètriques)
- VRay Light Mtl (Direct Light)
- VRay Sun/VRay Sky
- VRay IBL (Image Based Lighting)
- Lluminàries i resolucions
3.2. Ajudants (Light Lister)
3.3. Linear WorkFlow (Mètode de treball Lineal - Professional/LWF)
3.4. Metodologia i equilibri lumínic (test de llums i fotografia)
3.5. Escenaris d´il·luminació (exteriors/interiors/producte)


Pràctica 1 - il·luminació

4. Materials
4.1. Conceptes bàsics i recursos en Internet.
4.2. Editor de materials “Compact & Slate”.
4.3. Coordenades de mapejat UVW Map Mod
4.4. VRayMtl (esquemes i exemples).
- Cristall
- Fustes i parquets
- Lacats
- Ceràmics, porcellana
- Líquids i aigua
- Plàstics
- Metalls
- Terra, arena, asfalts
- Paviment, voreres
- Rajola, formigó, blocs
- Opacitat
4.5. VRay Light Mtl
4.6. Enrutar i gestió de biblioteques (recusos online)


Pràctica 2 – Materials

5. Modificadors & Altres
5.1. Modificadors & Efectes VRay
- VRay Proxy
- VRay Fur
- VRay Displacement Mod
- Gespa
- VRayPano
- VRayStereoImage*
- Foc/Vés-les*
- Hair & Fur (moquetes) (Mod)*
- VRayToon*
- VRay Lens Effects*
- VRay Environment Fog*
- Projector (Standard Espot Light + Projector Map)*
- Llum Volumètrica (Volume Light 3D Max)*
- Tipus de càmera (Ull de Peix)*
- Cloth (teixits) (Mod)*
- Material by element (Mod)*
- Moquetes i catifes*

*Contingut extra, depenent del temps disponible, del nivell de desenvolupament de les classes i el nivell de partida de l´alumnat.

Pràctica 3 – Modificadors

5.2. Fons i escenaris
5.3. Plugins & Scripts*
- Ivy Generator - RPC (Archvision) - Onyxtree - Scalpelmax (Encebes)
- Batzal Roof Designer - Book Manager - Floor Generator - Hexalattice Generator - Mighty Tiles - SigerVRay Studio Pro - SigerVRay Materials Pro - Sweep + VRay Cam Lister - Greeble - Snow Flow - Blinds - Llec - En-rich Dirt - Pipe Generator

6. Motor VRay (Síntesi)
6.1. Motor Baixa Qualitat (TEST)
6.2. Motor Mitjana Qualitat (Anàlisis materials/modificadores i uns altres)
6.3. Motor Alta Qualitat (Render final)

7. Postproducció
7.1. Resolució, formats i impremta
7.2. Mètode de treball en post-producció
7.3. Treball per capes (utilitats)
- Esquemes
- Capa DIRT o AO (AMBIENT OCCLUSION)
- Capa Wire
- Capa Light/Light Select
- Capa Reflect/Specular
- Capa Z Depth
7.4. Filtres & Efectes en Photoshop CS6
- Frischluft “Glow” - Topaz Labs “Adjust”
- Photowiz “B&W Styler 1.0” - Alien Skin “Bokeh”
- Andromeda - Nik Programari “Color Effex Pro”
- Knoll Light Factory - ePaper PT Lens
- Richard Rosenman “DOF PRO ” - Neat Image “Redueix Noise”
- On One Programari “Genuine Fractals”
- Fusió d´imatges - Vectoritzat “render a cònica”
- Squirlz Water Reflections (animació GIF)

Pràctica 4 - Post - Producció (contingut extra)

*Contingut extra, depenent del temps disponible, el nivell de desenvolupament de les classes i el nivell de partida de l´alumnat.