L’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL) té per objectiu ajudar en la inserció laboral a tots l´estudiantat, titulats i titulades de la Universitat de València i millorar-ne les possibilitats professionals.
Les activitats més destacades de l’OPAL durant l’any 2018 són aquestes:
- Canvi de denominació de l’OPAL, que s’anomenarà UVocupació
- Nova web amb l’entorn de la Universitat de València.
- Organització del Fòrum d’Ocupació i Emprenedoria de la Universitat de València, amb la noveat de la realització de manera específica per facultats i comptant amb la col·laboració dels diferents centres.
- Inserció de 188 persones inscrites en la borsa de treball de l’OPAL.
-Realització de 22 cursos sobre competències i eines per a la cerca d’ocupació i autoocupació.
-Realització d’un curs associat al pràcticum “Tres passos cap a la teua inserció professional” en 39 titulacions de la Universitat de València a través de l’Aula Virtual.
- Publicació del II Estudi d’inserció laboral dels màsters oficials i inici del VI Estudi d’Inserció de Titulats i Titulades i III de Graduats i Graduades de la Universitat de València (longitudinal i transversal).
L’any 2018, l’OPAL ha du a terme l’adaptació del sistema de gestió de la qualitat (certificat segons la norma ISO 9001:2008) als requeriments de la nova versió de la norma ISO (ISO 9001:2015), renovant el certificat de qualitat segons la norma ISO 9001:2015 per a les activitats següents: estudis d’inserció professional i de la demanda d’ocupadors i servei d’assessorament laboral a estudiants i titulats de la Universitat de València.