Estàs a: > > Sentència destacada

Sentència destacada

Sentència Suprem

El Tribunal superior de Justícia del País Basc ha generalitzat l´abast de la recent resolució del Tribunal de Justícia de la UE que equipara els drets dels treballadors amb contractes temporals als dels empleats fixos quan acaba la relació laboral.

Així, la sentència de la sala social estableix una indemnització de 20 dies per any treballat per a una empleada de la Fundació Basca d´Innovació i Investigació Sanitària (Bio Euskal Fundazioa) – dependent del Departament de Sanitat - malgrat que considera que el seu contracte, d’investigació, equivalent a un contracte per a obra o servei determinat, de més de tres anys de durada, era de caràcter temporal. D´aquesta manera, eleva de vuit dies per any a vint la indemnització concedida que fixa en 5.337,78 euros.

Aquesta resolució respon a un recurs contra una sentència dictada pel Jutjat Social núm. 2 de Bilbao que havia desestimat la demanda de la treballadora. Ara, el TSJPV admet que la temporalitat del contracte s´ajusta a dret, però es fa ressò de la decisió del Tribunal de Justícia de la UE del passat 14 de setembre i entén que la indemnització ha de ser la mateixa que la que tindria un treballador fix acomiadat per causes objectives.

Font:: http://www.laboral-social.com/tsjpv-dicta-primera-sentencia-iguala-despido-trabajadores-fijos-temporales-eleva-indemnizacion-contrato-temporal.html

Data d'actualització: 2 de Desembre de 2016