Estás en: > > La Facultat de Dret i la Cątedra UNESCO de la Universitat presenten la nova Constitució marroquina

Imatge arxiu de dones al Marroc

La Facultat de Dret va acollir, el passat 10 de juliol, la jornada ‘La nova Constitució marroquina’, un encontre que va comptar amb el suport de la Cątedra UNESCO d“Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat de Valčncia, dins de la Fundació General de la institució acadčmica, i que va abordar, mitjanēant la participació d’expertes i experts, l’anąlisi de la llei fonamental.

L’acte inaugural de la jornada, que va tindre lloc a la sala Joaquín Tomás (1P20) de la Facultat de Dret, va comptar amb les intervencions del president executiu del Patronat Sud-Nord, José Miguel Soriano; la degana de la Facultat, María Elena Olmos; i Luis Jimena Quesada, catedràtic de Dret Constitucional de la Universitat de València.

La primera ponència va anar a càrrec de Manuel Terol Becerra, catedràtic de Dret Constitucional de la Universidad Pablo de Olavide de Sevilla i responsable de la redacció de la nova Constitució marroquina. Terol Becerra reflexionà sobre el dret privat i el dret públic en la llei fonamental del país nord-africà.

A continuació, també des de la Universidad Pablo de Olavide de Sevilla, el professor Abdelhamid Adnane Rkioua plantejà una conferència sobre les reformes constitucionals al Marroc, la qual va ser moderada per Carmen Salcedo Beltrán, professora titular de Dret del Treball de la Universitat de València. Abdelhamid Adnane és professor de Dret Constitucional i subdirector del Centre Euroàrab d’Estudis Jurídics Avançats.

La cloenda de la trobada va anar a càrrec de la directora del Departament de Dret Constitucional de la Universitat, Margarita Soler, i la professora Carmen Salcedo, directora de la jornada juntament amb Luis Jimena Quesada.

Durant aquest curs, la Càtedra UNESCO ve donant suport a iniciatives formatives relatives al marc jurídic del país veí i a la situació de sectors vulnerables en la ciutadania com ara les dones marroquines de la mà de professores com Aicha Abounai o Fatiha Sahli.

Han col·laborat en l’organització d’aquesta activitat la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament, a través del Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València, i el Departament de Dret Constitucional i Ciència Política i de l’Administració de la Facultat de Dret.

Documentos adjuntos:
Fecha de actualización: 31 de Julio de 2014