Estás en: > > Reflexionen sobre les transformacions socials a la Mediterrānia, en un seminari de la Cātedra UNESCO

Cartell del seminari.

Un nodrit grup d’expertes i experts es va reunir a la Universitat de Valčncia, del 28 al 30 d’abril, per a reflexionar sobre els canvis i les transformacions socials a la Mediterrānia, en un seminari organitzat sota els auspicis de la Cātedra UNESCO d´Estudis sobre el Desenvolupament.

L’acte de presentació del curs, coorganitzat per l’Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes de la Mediterrània, va tindre lloc al saló d’actes de la Facultat de Ciències Socials (Campus dels Tarongers), a les 17 hores, i anaà a càrrec de Vicent Garcés, coordinador i membre del Consell Consultiu de l’ACM; Ernest Cano, degà d’aquesta Facultat; i José Miguel Soriano, president executiu del Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València.

Coordinat per José Manuel Rodríguez Victoriano, professor del Departament de Sociologia i Antropologia Social de la Universitat de València, el I Seminari ‘Política, Societat i Religió a la Mediterrània. Canvis i Transformacions Socials’ ha tingut per objectiu presentar les principals transformacions socials als països de la Mediterrània i les seus dimensions polítiques i religioses més importants.

Les persones participants analitzaren les conseqüències als països del Nord, del Sud i de l’Est de la Mediterrània de la crisi encetada el 2007, així com les implicacions de la primavera àrab, els conflictes religiosos, els processos de democratització i el paper de la ciutadania com a nou actor social i polític.

Hi participà més d’una vintena d’expertes i experts en diferents àmbits, atorgant així a l’encontre un marcat caràcter interdisciplinari. Entre ells, Bouziane Ahmed Khodja, periodista i director del programa ‘Islam Hoy’ de TVE; Javier Albarracín, de l’Institut Euro Mediterrani; Manuel Delgado, professor d’Antropologia Religiosa a la Universitat de Barcelona; Luis Enrique Alonso, catedràtic de la Universitat Autònoma de Madrid; Lola Bañón, periodista i professora de la Universitat de València; i Antonio Ariño, catedràtic en Sociologia i vicerector de Cultura i Igualtat de la Universitat de València. Altres noms són Ridha Elbarouni (expresident del Centre Cultural Islàmic de València, 2000-2005), Joan Lacomba (Universitat de València), Ricard Puchades (Centre Psicoanalític Valencià), Gil Manuel Hernández (Universitat de València), Touria El Oumri (Association Epanouissement Féminin de Casablanca), Riad Lakkis (president de l’Associació Hispano Àrab de València), Amparo Sánchez (Plataforma Ciutadana contra la Islamofòbia), Ofelia Vila (estudis de la Dona i Moviments Socials), Eduard López Busquets (director de la Casa Àrab), Awatef Ketiti (Universitat de València), Barah Mikaïl (investigador de FRIDE i professor de la Universitat Sant Louis, Madrid) i Juan José Tamayo (Fòrum Mundial de Teologia i Alliberament), entre uns altres.

El seminari, que va comptar amb la col·laboració de Casa Àrab, va estar organitzat en el marc de la programació de la Convocatòria de projectes de la Càtedra UNESCO 2014 de la Universitat de València, gestionada pel Patronat Sud-Nord, i està especialment dirigit a la comunitat universitària, la societat valenciana i els agents de la cooperació valenciana.

El programa ´Islam Hoy´, de La 2 de TVE, es va fer ressò del seminari: Programa del 10/05/2015

Fecha de actualización: 11 de Mayo de 2015