Estás en: > > La solidaritat contra l’empobriment humą centra el curs de la Cątedra UNESCO en la UEG

Programa del curs de la Cątedra UNESCO en la XXXII UEG

La cooperació de la Universitat de Valčncia, a través del Patronat Sud-Nord i la Cątedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament, ha organitzat el curs ‘Cooperar-nos. La solidaritat necessąria enfront de l’empobriment humą’, que se celebrą en el marc de la XXXII UEG, del 22 al 24 de juliol.

El curs ha estat coordinat pel president executiu del Patronat Sud-Nord i delegat del Rector per a Cooperació, José Miguel Soriano, i el cap tècnic de Cooperació del Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València, Ximo Revert.

Ha tingut una duració de 15 hores i s´ha dividit en huit sessions, la primera de les quals inaugurà les jornades al Centre Internacional de Gandia (carrer Tossal, 8) amb la conferència ‘Llibertats, capacitats humanes i desengany democràtic’, a càrrec del professor de la Universitat de Còrdova Rafael Cejudo, el passat 22 de juliol.

Amb aquesta acció formativa, la Càtedra UNESCO ha volgut transmetre la necessitat de les relacions solidàries per a lluitar contra l’empobriment humà, causat per les migracions contínues, el tràfic de persones, la violència social i cultural, la desestructuració econòmica i les desigualtats socials.

La segona jornada, dijous 23 de juliol, va estar dedicada a la sostenibilitat social, la cultura per al desenvolupament i la vulnerabilitat de la infància. Hi participaren els experts Joaquín Azagra, de la Universitat de València; Alfons Martinell, de la Càtedra UNESCO de la Universitat de Girona; Jorge Cardona, alt comissionat de l’ONU per a la Infància; i Felipe Morente, catedràtic de Sociologia de la Universitat de Jaén.

El curs finalitzà el dia 24 amb tres conferències sobre les causes de la fam, que va impartir la delegada a la Comunitat Valenciana d’Acció contra la Fam, Dolores Marco; el programa mundial d’aliments, pel cap de l’Oficina d’aquest programa de les Nacions Unides, Antonio Salort; i la nova agenda internacional per al desenvolupament, a càrrec de Marta Pedrajas, del Ministeri d´Afers Exteriors i Cooperació (MAEC).

Documentos adjuntos:
Fecha de actualización: 31 de Julio de 2015